Mogelijk werken sommige onderdelen van onze website niet naar behoren. Voor een optimale beleving bekijkt u onze website het beste in Chrome of Firefox.
Veiligheid is heel belangrijk. Agressie of té persoonlijk contact kan een goede revalidatie belemmeren. Lees hieronder hoe Roessingh vindt dat we met elkaar om moeten gaan.
Roessingh heeft een paar gedragsafspraken gemaakt. Dit gaat over goed contact tussen medewerker en patiënt, als ook tussen patiënten onderling.
Iedereen kan terecht met signalen over huiselijk geweld en/of kindermishandeling. De revalidatiearts
is het eerste aanspreekpunt. Ook als u zelf te maken heeft met deze onderwerpen. Uw arts kan u helpen en adviseren.
Iedereen werkt volgens de verplichte meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling.
1. Onaanvaardbaar gedrag
Hieronder valt:
Woorden en acties kunnen soms anders overkomen. Let op wat u zegt of doet.
2. Persoonlijk contact tussen behandelaar en patiënt
Als u langere tijd onder behandeling
bent, is het logisch dat u en uw behandelaar
elkaar beter leren kennen. Té persoonlijk
contact is niet wenselijk. Dit kan een goede behandeling in de weg staan. De behandelaar kan niet meer neutraal handelen.
Een seksuele relatie tussen behandelaar en patiënt vindt Roessingh volstrekt onaanvaardbaar.
3. Privacy
Privacy betekent dat je privésfeer beschermd wordt. Niet iedereen kan zomaar informatie over je krijgen. Bij Roessingh hechten we daar veel waarde aan.
4. Toestemming voor fotograferen
Foto’s of video’s van openbare ruimtes bij Roessingh (voor bijvoorbeeld social media) mag alleen met toestemming van de personen op de foto. Dit geldt ook voor het personeel. Voor kinderen onder de 18 jaar moeten ouders/verzorgers toestemming geven.
5. Social media
Wegens onder andere privacy redenen vindt Roessingh dat patiënten
en medewerkers geen contact mogen hebben via social media.
6. Cadeaus
Alle medewerkers krijgen salaris voor het werk dat ze doen. Ondanks de zorg en aandacht die ze in hun werk stoppen, zij hoeven hier geen cadeaus voor te ontvangen.
Roessingh doet er alles aan een zo goed mogelijke behandeling en verblijf te geven. Is er iets niet naar wens of bent u niet tevreden, dan kunt u een klacht indienen.
Lees hier alles over onze klachtenprocedure.