Let op!

Mogelijk werken sommige onderdelen van onze website niet naar behoren. Voor een optimale beleving bekijkt u onze website het beste in Chrome of Firefox.

Mijn Roessingh

Als (ouder, verzorger of mantelzorger van een) patiënt van Roessingh heeft u toegang tot ons patiëntenportaal Mijn Roessingh. Hier kunt u onder andere uw dossier inzien, brieven teruglezen, afspraken inzien of een bericht sturen naar uw revalidatiearts. Door inzage in uw dossier blijft u nauw betrokken bij uw revalidatieproces en bent u beter in staat om mee te denken en te beslissen over uw behandeling.

Direct inloggen

Inloggen in het patiëntenportaal Mijn Roessingh gaat via DigiD.

Klik hier om direct naar het inlogscherm te gaan.

Ik heb geen DigiD

Heeft u nog geen DigiD, dan kunt u deze hier aanvragen via het formulier op de website van DigiD.

Let op: ook kinderen moeten een eigen DigiD hebben.

Iemand toegang geven tot mijn dossier

Als mantelzorger of ouder ook gemakkelijk en overzichtelijk inzicht in alle afspraken via het portaal.

Wilt u iemand toegang geven tot uw dossier? Of wilt u toegang tot het dossier van uw kind of iemand waarvan u mantelzorger bent? Dan moet u diegene machtigen, of zelf gemachtigd worden. Dit kunt u gemakkelijk regelen via DigiD.

Klik hier om het direct te regelen, of om eerst meer informatie te verkrijgen.

Bekijk hier alle regels rondom het inzien van het dossier van uw kind.

Instructievideo

Hoe werkt Mijn Roessingh precies?

Veelgestelde vragen

INLOGGEN

Hoe kan ik inloggen op het patiëntenportaal?

U kunt op mijn.roessingh.nl inloggen met uw persoonlijke DigiD. Let op: ook kinderen hebben een eigen DigiD nodig.

Ik heb andere problemen met inloggen. Wat moet ik doen?

Met de overgang naar ons nieuwe systeem kan het zijn dat uw Burger Service Nummer nog niet is geverifieerd bij Roessingh. Mailt u dan uw voor- en achternaam, geboortedatum en eventueel uw patiëntnummer naar portaal@roessingh.nl.

Heeft u andere problemen met inloggen? Dan verwijzen we u door naar de website van DigiD.

Ik moet steeds opnieuw inloggen.

Als u langer dan 15 minuten geen gebruikmaakt van het patiëntenportaal, wordt u automatisch uitgelogd. Hierna moet u weer opnieuw inloggen met uw DigiD.

HET PORTAAL

Er staat een fout in mijn dossier. Wat moet ik doen?

U kunt zelf via mijn gegevens uw persoonsgegevens wijzigen. Als er andere (medische) informatie staat die niet klopt, dan kunt u dit aangeven tijdens de volgende afspraak bij uw behandelaar. Is het om medische redenen belangrijk dat het snel aangepast wordt? Bel dan 053 487 58 75.

Ik begrijp de informatie in mijn dossier niet. Wat moet ik doen?

Neem uw vragen mee naar de volgende afspraak en stel ze aan uw behandelaar.

Kan ik zelf persoonsgegevens of afspraken wijzigen?

Persoonsgegevens kunt u zelf wijzigen via Mijn Roessingh. Het is op dit portaal niet mogelijk om uw afspraken te wijzigen of te annuleren.

Ik wil alle communicatie op papier ontvangen, waar stel ik dit in?

Dit kunt u zelf aangeven in Mijn Roessingh. Ga bovenin het menu naar Mijn Gegevens, klik op Mijn gegevens en verander uw contactprofiel.

VEILIGHEID & PRIVACY

Hoe is het met de veiligheid en privacy gesteld op het patiëntenportaal Mijn Roessingh?

Bij Roessingh hechten wij veel waarde aan (digitale) veiligheid en privacy. U heeft daarom alleen toegang tot het patiëntenportaal wanneer u inlogt met uw persoonlijke DigiD. Er wordt op een veilige manier omgegaan met uw digitale gegevens, conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Inzage in uw dossier door anderen dan medewerkers van Roessingh, die betrokken zijn bij uw behandeling, kan alleen als u hiervoor toestemming heeft gegeven.

Wie kan mijn gegevens inzien?

Alleen zorgverleners die bij uw behandeling betrokken zijn kunnen uw gegevens inzien, als dit nodig is voor de behandeling. Door toestemming te geven voor het delen van medische gegevens met andere zorgaanbieders kunnen ook andere zorgverleners uw medische gegevens inzien. Ook dan mogen alleen zorgverleners die bij uw behandeling betrokken zijn uw gegevens inzien en alleen als dit nodig is voor de behandeling.

Waar kan ik mijn toestemmingen beheren?

U kunt zelf in Mijn Roessingh uw toestemmingen aan- en uitzetten. U vindt de toestemmingen onder het menu 'Mijn gegevens'. Klik in het uitklapmenu op 'Toestemmingen'.

Contactinformatie

Klik in de linker kolom om de contactgegevens van die afdeling te zien.

Centrale planning

Bent u verhinderd? Neem dan uiterlijk twee werkdagen van te voren contact op met de centrale planning.

Bent u een dag(deel) of langere periode niet beschikbaar voor therapie afspraken, geef dit dan uiterlijk 6 weken van te voren door.

E-mailadres: centraleplanning@roessingh.nl
Telefoonnummer: 053 487 56 64

Teamsecretariaat kinderrevalidatie

Telefoonnummer: 053 487 56 62
E-mailadres: kinderrevalidatie@roessingh.nl

Teamsecretariaat dwarslaesie, orthopedie en pijnrevalidatie

Telefoonnummer: 053 487 56 63
E-mailadres: secretariaatdop@roessingh.nl

Teamsecretariaat neurologie

Telefoonnummer: 053 487 56 61
E-mailadres: secretariaatneurologie@roessingh.nl

Teamsecretariaat neurologie

Telefoonnummer: 053 487 56 61
E-mailadres: secretariaatneurologie@roessingh.nl