Let op!

Mogelijk werken sommige onderdelen van onze website niet naar behoren. Voor een optimale beleving bekijkt u onze website het beste in Chrome of Firefox.

Klachten en suggesties (afasievriendelijk)

Roessingh doet er alles aan een zo goed mogelijke behandeling en verblijf te geven. Is er iets niet naar wens of bent u niet tevreden, dan kunt u een klacht indienen.

Klachten

Uw klacht kan gaan over:

  • Inhoud van de behandeling
  • Planning van de behandeling
  • Omgangsvorm
  • Voorlichting
  • Wachttijden

Uw klacht kan voor ons een aanleiding zijn om onze zorg te verbeteren.

Klachtenfunctionaris

De klachtenfunctionaris behandeld de klachten, maar kan ook bemiddelen. Zij geeft advies hoe u de klacht het beste kunt indienen. Wanneer nodig kan ze ook helpen bij het formuleren van de klacht.

Ook kan ze afspraken maken bij wie de klacht is ontstaan. De klacht kan ook besproken worden zonder uw aanwezigheid.

U, uw partner of uw familie bepaalt wat er met de klacht moet gebeuren. Er wordt alleen actie ondernomen wanneer u dat vraagt.

De jaarlijkse rapportage over de klachten is anoniem. Het indienen van een klacht heeft geen invloed op de kwaliteit van uw behandeling of verblijf bij Roessingh.

Geschillencommissie Zorginstellingen

Bent u niet tevreden over het resultaat van de bemiddeling, dan kunt u een formele klacht indienen. De Geschillencommissie Zorginstellingen zal uw klacht onpartijdig en vertrouwelijk behandelen.

Middels een vragenlijst maakt u uw klacht kenbaar. Naar aanleiding daarvan maakt Roessingh haar standpunt kenbaar. Daarna kunt u de klacht mondeling toelichten tijdens een zitting. De commissie doet een bindende uitspraak.

Meer informatie vindt u op de website van de Geschillencommissie.

Hoe lang duurt het?

De uitspraak wordt verzonden aan u, de aangeklaagde en de Raad van Bestuur van Roessingh. De Raad van Bestuur besluit binnen vier (4) weken welke maatregelen worden getroffen.