Mogelijk werken sommige onderdelen van onze website niet naar behoren. Voor een optimale beleving bekijkt u onze website het beste in Chrome of Firefox.
Wat houdt het werk van een receptioniste bij Roessingh in? Anet Kwast vertelt.
"De receptie is het eerste aanspreek-, verwijs- en ontvangstpunt voor patiënten, bezoekers en zakelijke relaties. Gastvrijheid staat bij ons hoog in het vaandel.
We verzorgen daarnaast de in- en externe post. En als bijvoorbeeld iemand gevallen is, onwel wordt of een hartstilstand krijgt, roepen wij een spoedteam op. Bij grotere calamiteiten wordt het volledige bedrijfshulpverlening (BHV)-team opgeroepen. Onze spilfunctie is hierin dan van groot belang.
Eén van de patiënten die me is bijgebleven is een jongeman met een dwarslaesie. Op een avond wilde hij pizza bestellen. We hebben deze gezellig samen opgegeten achter de balie en spraken over zijn toekomstplannen. En over wat zijn streven was bij zijn ontslag uit Roessingh. Een paar jaar later kwam hij weer langs voor nazorg. Hij vertelde dat hij inmiddels getrouwd was en zonder hulpmiddelen naar het altaar was gelopen! Dat was wat hij nastreefde bij het verlaten van Roessingh. Hij is ook nog vader geworden. Het doet me goed om verbetering te zien bij patiënten. Voor mij maakt dat het werken bij een revalidatiecentrum nou zo bijzonder.
Naast mijn werk bij de receptie verzorg ik ook de aankleding in de centrale ruimtes. Elk jaargetijde met bijbehorende bloemen en materialen in passende kleuren. Met uitzondering van de grote sfeervolle kerstaankleding. Die verzorgen 15 tot 20 vrijwilligers (collega's en familie). Ik vind het belangrijk dat het revalidatiecentrum een aangename en huiselijke sfeer uitstraalt. Tenslotte is het voor sommigen enkele maanden hun thuis. "