Let op!

Mogelijk werken sommige onderdelen van onze website niet naar behoren. Voor een optimale beleving bekijkt u onze website het beste in Chrome of Firefox.

Geroessemoes mei 2020

rdgKompagne adviseert op afstand

Ons land gaat steeds verder van het slot. Ook wij staan te springen om weer naar onze cliënten toe te kunnen. Toch blijven wij nog even voorzichtig en we blijven de adviezen van het RIVM volgen. Veel van onze cliënten zijn immers kwetsbaar.

Advies op afstand

Daarom blijft het onze voorkeursmethode om voor alle hulpvragen eerst te starten met een advies op afstand. We brengen dan via een videoverbinding eerst samen goed de hulpvraag in kaart en laten vervolgens apparaten en mogelijkheden zien. Dit blijkt in de praktijk een prettig contact én een adequate methode voor een goed advies te zijn. In onderstaand filmpje zie je een voorbeeld van hoe zo’n gesprek er in de praktijk uit kan zien.

Richtlijnen

Wanneer hierna een opvolging op locatie zinvol blijkt, komen wij graag alsnog naar de cliënt toe, uiteraard met inachtneming van de RIVM-richtlijnen.

Voor sommige hulpvragen is op voorhand al duidelijk dat een advies op locatie nodig zal zijn. Zelfs dan heeft het onze voorkeur om eerst een advies op afstand te doen. Zo verkorten we de tijd op locatie, waardoor we eventueel risico beperken - voor de cliënt, onszelf en zodoende indirect ook voor onze andere cliënten.

Bovendien kunnen wij sommige adviesaspecten kwalitatief beter uitvoeren via beeldbellen, dan thuis op 1,5 meter afstand. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het bekijken van verschillende vocabulaires of het demonstreren van bepaalde softwarefuncties. Normaliter kruip je daarvoor met z’n allen om een beeldscherm, maar dat kan nu natuurlijk niet. Althans, niet op locatie, op afstand gaat dat juist bijzonder goed!

Wij denken met deze werkwijze dus voor iedereen de beste oplossing te bieden. Als een cliënt andere wensen heeft, of de situatie vraagt om een andere aanpak, dan doen wij ons uiterste best om mee te denken en, binnen de richtlijnen van het RIVM, de cliënt tegemoet te komen.

Andere artikelen uit deze nieuwsbrief